Nagy zabálások diéta mellett.

2015. november 16. 05:10 - Bengapu

Fogások ebédszünethez XIII.

Tonhalas rizs

Az egész úgy kezdődött, hogy tonhalas tésztát szerettem volna vinni ebédre. Egy bökkenő volt csupán: nem volt gluténmentes tésztám itthon. Így készült el ez a fogás, mely nem hogy végtelenül egyszerű, de nagyon gyorsan megvan, így akár váratlan vendégeket is megebédeltethetünk vele. :)

Sőt, maradékmentőnek is kiváló, rengeteg rizs kerülheti el így, hogy a kukában landoljon. (Pazarolni amúgy sem mókás ezekben az időkben.) Jöjjön a recept!

(Egyszerű és nagyszerű) Tonhalas rizs

Hozzávalók:

  • 10-12,5 dkg hosszúszemű rizs
  • 15 dkg saját levében eltett tonhal (ez egy konzervnek felel meg, én most az Aldi saját márkáját használtam)
  • körülbelül 15 dkg fagyasztott zöldségkeverék (ami épp a mélyhűtőben meglapul, szinte bármi felhasználható hozzá) [Tudom, tudom, friss zöldséggel az igazi, de ha az ember vasárnap este fél 7kor kap ihletet a főzéshez... :)]
  • só, frissen őrölt feketebors ízlés szerint, 1-1,5 teáskanál provance-i fűszerkeverék
  • 2 evőkanál a kedvenc olajunkból (én most szőlőmagolajat használtam)

Elkészítés:

Egy közepes lábosban elkezdjük hevíteni az olajat, és ráöntjük a rizst. 3-4 perc pirítás után beleszórjuk a zöldségkeveréket, jól átforgatjuk őket. Felöntjük körülbelül két és félszeres mennyiségű vízzel, majd befűszerezzük. Amikor felforrt, takarékra vesszük a lángot, és fedő alatt 14-16 alatt perc alatt készre főzzük.

Ha elkészült, csepegtessük le a tonhalkonzervet, adjuk a rizshez, és egy alapos elkeverés után tálalhatunk is! Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

Néha az az érzésem, hogy túl sokat néztem Jamie 15 és 30 perces kajáit, mostanság én is ilyen hamar megvagyok ezekkel a receptekkel. :) A Facebook-on is fent vagyok, csatlakozni ér! :)

tonhalas_rizs.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr888081720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása