Nagy zabálások diéta mellett.

2016. augusztus 09. 11:09 - Bengapu

Végre egy jó gluténmentes palacsinta!

Amióta lisztérzékeny vagyok, keresem az a receptet, amivel egy jó palacsintát lehet csinálni, mégsem kell hozzá méregdrága gluténmentes liszt. Nos, jelentem alássan, megtaláltam!

A receptre itt akadtam rá, és mivel elég sok pozitív komment volt alatta, nem voltam rest nekiállni. Találtam más, hasonlóan dicsért, és nem drága gluténmentes lisztekből készülő palacsintát is, ekkor merült fel bennem a kérdés:

Egy jó gluténmentes palacsinta

Hozzávalók körülbelül 15 darabhoz:

  • 15 dekagramm rizsliszt
  • 5 dekagramm kukoricaliszt
  • 3 dl laktózmentes tej (ha nincs bajunk a tejtől, akkor rendes)
  • 2 tojás
  • 1 kiskanál cukor, csipet só, késhegynyi szódabikarbóna
  • olaj a sütéshez

Elkészítés:

A kétféle lisztet egy nagyobb tálba szitáljuk, hozzá a cukrot, sót, s a szódabikarbónát, majd a tojásokkal együtt csomómentesen elkeverjük. Ezután elkezdjük hozzáönteni a tejet, a cél, hogy egy kissé folyós palacsintatésztát kapjunk. Ha ez megvan, 15 percig állni hagyjuk, ezután állunk neki a sütésnek. Egy tapadásmentes serpenyőben, kevés olajon mindkét oldalát aranybarnára sütjük.

Tipp: a megsült palacsintákat fedjük le alufóliával, így melegek maradnak a sütés végéig.

 Én most két töltelékkel kínáltam, az egyik szilvalekváros, a másik túrós volt. A túrós töltelékhez 250 g laktózmentes túrót villával összetörtem, adtam hozzá másfél evőkanál cukrot, másfél teáskanál reszelt citromhéjat, és kb. 150 gramm laktózmentes tejfölt. Alaposan összekevertem, és készen is volt! :)

Tapasztalatok a palacsintával kapcsolatban:

Szép vékony palacsintákat lehet vele készíteni. Könnyen feltekerhető, nem törik szét közben. Ha kihűl, akkor kicsit megkeményedik, de egy kis mikrózás után olyan, mintha most csináltuk volna. :)

Remélem sokan kipróbálják a receptet, s hasonló sikerélményük lesz, mint nekem! :) Jó étvágyat!

13975368_10209264151355058_3591664701728712154_o.jpg

13975394_10209264151435060_8217505310327315580_o.jpg

Címkék: tipp desszert
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr739812154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása