Nagy zabálások diéta mellett.

2015. november 07. 19:40 - Bengapu

Almás csirke

Egy kis különlegességgel

Nos, a mai napon éjszakai műszakban leszek a kollégium portáján, így itt volt az idő, hogy egy újabb receptet próbáljak ki. Igen ám, de a receptben szerepel két evőkanálnyi méz is. Kivételesen nem volt otthon a kamrában, boltba nem volt kedvem lemenni... Szerencsére kisegített egy kis "orvosság"...

Szerintem már sokan olvastak az immunerősítésre is használt mézben eltett fokhagymáról. Annó még én is készítettem egy üvegnyivel, de bevallom őszintén, elfelejtkeztem róla. Most amikor kinyitottam (körülbelül 4-5 hónapot állt), kellemes meglepetés ért. A méz igaz, hogy nagyon folyós lett, de nem volt kellemetlen íze, inkább kis pikantéria jellemezte. Gondoltam, ezzel nem ronthatok az étel ízén. :P Mint később kiderült, nem tévedtem. :) (Anyukámnak például nagyon ízlett, amikor megkóstolta.) A szokásosnál kicsit hosszabb bevezető után következzen maga a recept:

Almás csirke (kis különlegességgel)

Hozzávalók:

  • 60 dkg csirkemellfilé
  • 2-3 szem alma
  • 20 dkg rizs
  • 3 evőkanál fokhagymás méz (ha nincs ilyenünk, akkor sima méz)
  • 2 dl rizstejszín
  • só ízlés szerint, pár tekerés frissen őrölt feketebors, fél-1 teáskanál őrölt fahéj, 1 teáskanál kurkuma, 1 teáskanál gyömbér, 1 csokor petrezselyem apróra vágva, vagy szárított formában ízlés szerint
  • 2+2 evőkanál semleges ízű olaj (én most mogyoróolajat használtam

Elkészítés:

A csirkemellet megtisztítjuk, majd körülbelül ceruza vastagságú csíkokra szeljük. Egy wokban, vagy nagyobb falú serpenyőben elkezdjük hevíteni az első két kanál olajat. Amikor elérte a kellő hőfokot, rádobjuk a csirkét, melyet fehéredésig pirítunk benne. Közben sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a gyömbérrel, kurkumával, fahéjjal. Amikor a fehéredés megtörtént, ráöntjük a mézet, ezzel addig forraljuk, míg a méz nem kezd el habzani. Ezalatt az almákat megmossuk, magházukat eltávolítjuk, és felkockázzuk. Mehet ez is az edénybe, pár percig együtt rotyogtatjuk őket. 

Fogjunk neki a rizsnek: a második két kanál olajon kicsit megpirítjuk, átmelegítjük a rizst, majd kétszeres mennyiségű forró vízzel felöntjük. Sózzuk, és fedő alatt, takaréklángon 14-16 perc alatt elkészítjük.

Fejezzük be a csirkét: öntsük fel a rizstejszínnel, adjuk hozzá a petrezselymet. 1-2 rottyanás után tálalhatunk is. (Feltéve, ha a rizst együtt készítettük a csirkénkkel. :P) Jó étvágyat kívánok hozzá!

Amilyen egyszerű a recept, olyan gyors is: ha mindent egyszerre készítünk, 20-25 perc alatt megvagyunk mindennel. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra! ;)

A Facebook-on is fent vagyok! :)

12189730_397079747155438_347951013326463067_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr368058208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása