Nagy zabálások diéta mellett.

2015. szeptember 09. 12:39 - Bengapu

Zöldborsófőzelék az én verziómban

Nos, ismét elérkezett a szerda, így nem is jöhet más szóba a főzeléken kívül. :P Ma egy olyan zöldségből főztem, melyet leginkább tejjel, és édesen készítenek el. Nem tagadom, úgy is finom, de sokszor meglepődünk, milyen jó, ha elrugaszkodunk egy kicsit a megszokott ízektől. :)

Én most póréhagymát használtam alapnak, mivel az kímélőbb hagyma, így bátran lehet alkalmazni passzív időszakban. Mindenki más készítse olyannal, melyet elbír az emésztőrendszere. ;)

Zöldborsófőzelék Bengapu módra

  • 450 gramm zöldborsó (nálam mirelit volt az "áldozat")
  • egy szép nagy szál póréhagyma fehér része (a zöldet le lehet fagyasztani, és felhasználni más ételekhez)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál rizsliszt
  • só, frissen őrölt színes bors ízlés szerint; egy késhegynyi szódabikarbóna (ettől marad szép zöld színe a borsónak :)), 2 teáskanál kakukkfű, rengeteg petrezselyem (akár szárított, akár friss)

Kezdésnek tisztítsuk meg a póréhagymát, majd szeljük fél centis karikákra. Egy lábosban közepes lángon kezdjük el hevíteni az olívaolajat, majd mikor már kellően meleg, dobjuk rá a hagymakarikákat. 3-4 perc dinsztelés után adjuk hozzá mirelit borsónkat is, alaposan forgassuk össze. Ekkor szitáljuk rá a 2 evőkanál lisztet (ez adja meg majd a sűrűségét), és ezzel is jó alaposan keverjük meg. Öntsük fel annyi vízzel, amennyi épp ellepi, fűszerezzük. Körülbelül 10 perc, és tálalhatunk is! :) (Persze közben kevergessük, nehogy odakapjon!) Jó étvágyat kívánok hozzá!

Feltétnek itt is csak a képzeletünk szabhat határt, én most főtt tojást szervíroztam mellé. :)

A Facebook-on is fent vagyok. :)

zoldborsofoz.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr147772642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása