Nagy zabálások diéta mellett.

2015. április 16. 09:13 - Bengapu

Tészta a tavasz jegyében-Fogások ebédszünethez VI.

Avagy nincs gasztroblog medvehagymás poszt nélkül

A hét elején egyik utam a Lidl-be vezetett, és egy gyönyörű csokor medvehagymán akadt meg a szemem. Az ára sem volt vészes (175 forint), így eszembe se jutott, hogy ne vegyem meg. :P Ebből készítettem el hét közepén ezt a remek fogást. :)

Tejszínes-medvehagymás tészta

  • 1-1,5 evőkanál margarin (függ a póré méretétől)
  • 1 póréhagyma
  • 1 csokor medvehagyma (ha nagy a csokor, elég a fele)
  • 2 dl tejszín (én rizstejszínt használtam)
  • só, bors ízlés szerint
  • 20-25 dkg gluténmentes tészta (én a Cornito színes orsóját használtam most)

 

Mielőtt nekiállnánk a főzésnek, készítsük elő a hagymákat: a pórét és a medvét alaposan mossuk meg, előbbit fél centis karikákra, utóbbit apróra vágjuk. Vegyünk két lábost: az egyikbe tegyünk vizet, kezdjük el forralni, a másikba tegyük a margarint, és hevítsük fel. Amikor már kicsit serceg a margarin, mehet rá a póréhagyma. Körülbelül 10-12 perc alatt megfelelően átpárolódik. Közben ha felforrt a vizünk, sózzuk, és főzzük ki benne a tésztát a zacskón lévő utasítás szerint. Ha kész, szűrjük le (a főzővízből keveset tegyünk félre), és öblítsük át meleg víz alatt (így nem fog összeállni később). A póréhagymát nyakon öntjük a tejszínnel, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk (én himalája sót, és fehér borsot használtam, utóbbival csak csínján bánjunk, mert elég intenzív az íze). Egy-két perc forralás után hozzáadjuk a medvehagymát, elzárjuk alatta a lángot (ha nem érezzük elég krémesnek a szószt, adjunk hozzá a félretett főzővízből). Összeforgatjuk jó alaposan a tésztával, és tálalhatunk is! :)
Én a tetejére még egy kis sonkát daraboltam, de el tudom képzelni még reszelt növényi sajttal is. (Persze akinek nincs baja, használhat rendes sajtot is.)

Hogy mekkora adag lett belőle? Egy közepes lábosnyi, ami 1 személynek akár két napi ebédet is biztosít. :) Jó étvágyat hozzá!

amedvehagyma.jpg

tejszmedvhteszta1.jpg

tejszmedvhteszta2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr307367292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása