Nagy zabálások diéta mellett.

2015. április 04. 18:23 - Bengapu

Itt a húsvét, itt a nyúl...

Kekszet sütni marha jau! (Bocsánat.)

Nem, nem tűntem el, csak beszippantott magába a munkás hétköznapok csodás világa. :) No de most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ismét megkívántam az édességet. Egy remek receptet találtam kekszre, de az speciális lisztkeverékkel készült, az meg nekem most nincs itthon. Így adódott, hogy elkészítettem a saját verziómat. :) Igyekszem minden tapasztalatomat leírni a sütéssel kapcsolatban, hogy mindenkinek sikerélménye legyen. :)

Gábor-féle keksz

Hozzávalók kb 23 darab barátságos méretű (Anyu tenyérnyi) kekszhez:

  • 70 dkg liszt (45 dkg rizsliszt, 25 dkg kukoricaliszt)
  • 20 dkg margarin
  • 16 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor (én a Haas Natural sütőporát használtam, garantáltan gluténmentes)
  • 2 tojás
  • 2 dl növényi tejszín
  • reszelt citromhéj ízlés szerint

Elkészítés:

A hozzávalókat a tejszín kivételével nagyon alaposan összekeverjük, és elkezdjük gyúrni. A tejszínt fokozatosan adagoljuk hozzá. Ne ijedjünk meg, ha nem akar összeállni, ilyenkor jöhet még bele a tejszín, illetve egy kis margarin. Végeredményül egy nem túl ragadós tésztát kell kapnunk. (Igen, valószínűleg sokáig kell gyúrni, nekem is irtó nehezen állt össze.) 
Gömböcöket formázunk a masszából, melyeket a tenyerünkben kilapítunk. Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket, és 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. Nekem gázsütőm van, ami hátul jobban süt, mint elöl, így félidőben megfordítottam a kekszeket, hogy viszonylag egyenletes színük legyen. 

Ezután szedjük ki egy tányérra az illatozó kekszeinket, majd ha kihűlt, élvezettel fogyasszuk el. Nagyon omlós, észre se vesszük, hogy nem rendes lisztből készült. :) (Itthon is mindenkinek ízlett. :) ) Remélem ízleni fog! ;)

Ismét van egy kérdésem kedves olvasóimhoz a képek alatt, a válaszadás nem kötelező, de ajánlott. :P

gabkeksz1.jpg

gabkeksz2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr617338326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása