Nagy zabálások diéta mellett.

2015. november 10. 15:47 - Bengapu

Fogások ebédszünethez IV.-Újratöltve!

Annó ez a recept az elsők között szerepelt a blogon, még képet sem töltöttem fel hozzá. Most, hogy újra elkészítettem, ideje "felfrissíteni" a posztot. :) A szerdai főzeléknaphoz kiváló fogás, húsmentes napokhoz kifejezetten ajánlott! ;) Következzen a recept :) :

Póréhagymás burgonyafőzelék

Hozzávalók:

  • 60 dkg burgonya (én most sárga héjú fajtával dolgoztam)
  • 1 nagy, vagy 2 közepes póréhagyma
  • 2 evőkanál kukoricaolaj
  • só ízlés szerint, fél-1 teáskanál őrölt fehérbors (csak óvatosan...), negyed-fél teáskanál őrölt szerecsendió, 1-2 babérlevél

Elkészítés:

A burgonyát meghámozzuk, negyedeljük, majd falatnyi darabokra vágjuk. (Nem baj, ha lesz benne 1-2 igen apróra sikerült, ez is csak sűríti a főzeléket, és nem kell más sűrítési eljárást alkalmaznunk. ;) ) A póréhagymát alaposan megmossuk, majd felkarikázzuk. 

Egy lábosban közepes lángon elkezdjük hevíteni a kukoricaolajat, és rádobjuk a pórékarikákat. Folyamatos kevergetés mellett 3-4 percig dinszteljük, majd hozzáadjuk a burgonyát. Alaposan összeforgatjuk őket, majd felöntjük annyi vízzel, ami épp ellepi. Most jöhetnek a fűszerek, melyek adagolásánál tényleg figyeljünk! :D (A sok fehérborstól csípős, a sok szerecsendiótól kellemetlen utóíze lesz.) Fedő alatt, alacsony lángon, a burgonya fajtájától függően 20-35 perc alatt elkészül. :) (Közben, remélem mondanom sem kell, folyamatosan kevergessük. Ha úgy érezzük, pótoljuk alatta a folyadékot.) Húsimádó olvasóim a főzés utolsó 5 percében adjanak hozzá a kedvenc virslijükből felkarikázva. (Én is így tettem.) Ekkor vegyük ki a babérleveleket. Ha nem találjuk elég sűrűnek a fogást, használjuk kedvenc sűrítési technikánkat; nekem erre most nem volt szükségem. :)

Jó étvágyat kívánok hozzá! 

A Facebook-on is fent vagyok! :)

porehagymburgfoz.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr88067484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása