Nagy zabálások diéta mellett.

2016. augusztus 18. 18:57 - Bengapu

Burgonyadiszkosz pritaminos szószban

Nos, eredetileg gesztenyés gombócot szerettem volna készíteni. Nagyon lelkes voltam az ötlettel kapcsolatban, de a biztonság kedvéért körbekérdeztem a családot, s barátaimat, hogy milyen lenne...

Egyöntetűen azt mondták, hogy felejtsem el. "Túl tömény lenne a végeredmény." De én nem tántorodtam el, annyira megkedveltem a burgonyagombócot, hogy mindenképpen készíteni akartam egy fogást vele. Így született ez a recept: relatíve olcsó, viszont az eddig megszokottól kicsit munkaigényesebb. Viszont megéri a vele eltöltött időt... Legalábbis szerintem. :)

Burgonyadiszkosz pritaminos szószban

Hozzávalók:

A diszkoszhoz:

  • 50 dkg burgonya
  • 20 dkg kukoricaliszt
  • 2 tojás
  • só, őrölt fehérbors ízlés szerint

A szószhoz:

  • 2 db pritaminpaprika
  • 200 ml laktózmentes főzőtejszín (vagy rizstejszín)
  • só, frissen őrölt színes bors ízlés szerint

Elkészítés:

 A burgonyát héjában megfőzzük, majd hagyjuk egy kicsit hűlni. Egy nagyobb tálban krumplinyomóval összetörjük, hozzáadjuk a tojást, a fűszereket, és fokozatosan a lisztet. Elkezdjük összedolgozni. A cél, hogy egy ne túl kemény, formázható tésztát kapjunk végeredménynek.

Amint ez megvan, először gombócokat formálunk belőle, s ebből készítünk "diszkoszokat" (kicsit lelapítjuk, elkerekítjük). Sós, lobogó vízben főzzük ki. Amikor feljött a a víz tetejére, onnantól számítva 1-3 perc, míg elkészül. (Nekem 3 perc kellett a tökéletességhez.)

Egy serpenyőben kevés zsiradékot hevítünk, és diszkoszaink mindkét oldalát aranybarnára pirítjuk. Ezután a visszamaradt zsiradékban megdinszteljük a pritamint. Amikor elérjük a nekünk megfelelő állagot, felöntjük a tejszínnel, fűszerezzük. Addig forraljuk, amíg kissé be nem sűrűsödik. A burgonyadiszkoszokra öntve tálaljuk.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

diszkosz.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr8110416016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása