Nagy zabálások diéta mellett.

2016. augusztus 12. 10:56 - Bengapu

Amikor a családnak (is) főzök... II.

Sertéspörkölt Bengapu módra

Mivel nincs még munkám, elég sokat serénykedek itthon, megkönnyítve mindennapjainkat. Tegnap például egy nagyon finom pörkölttel leptem meg szeretteimet. :)

Előre leszögezem, ez az én verzióm. Ahány ház, annyi szokás, mindenki a saját receptjére esküszik. Én például nem használok pirospaprikát, mivel szerintem nem kell bele. "De hisz az egy kihagyhatatlan alapanyag!" Mint ebből a posztból megtudtam, a pörköltbe régen nem tettek pirospaprikát, és ez különböztette meg a paprikástól. Így én is nyugodt szívvel hagyom ki az ételből. :) Nem lesz tőle kevesebb! ;)

Sertéspörkölt Bengapu módra

Hozzávalók:

  • 2 kg sertéscomb
  • 80 dkg vöröshagyma (ez körülbelül 5 közepes fej)
  • 3 nagyon duci gerezd fokhagyma
  • só, frissen őrölt színes bors ízlés szerint, 2 teáskanál őrölt gyömbér
  • 5 evőkanál sertészsír

Elkészítés:

Az apróra felkockázott vereshagymát megfonnyasztjuk a zsíron. Igen, zsíron. Sokkal jobb íze lesz az egésznek, mintha olajon kezdenénk a műveletet. Amikor a hagyma már aranysárga (ez körülbelül 10 perc közepes lángnál), hozzáadjuk a lereszelt fokhagymát, majd fél perc után a falatnyi darabokra vágott sertést. Amikor kifehéredett minden darab, csak akkor fűszerezünk (só, bors, gyömbér), majd a húst zsírjára pirítjuk. Ezután kevés vizet adunk hozzá, félig lefedjük. Az elpárolgott vizet folyamatosan pótolva alatta főzzük, amíg meg nem puhul. (Majdnem takaréklángon csináltam.) Fontos, hogy ne sok vizet öntsünk alá, és nem baj, ha párszor zsírjára sül vissza. :) 

A hústól függően 70-90 perc alatt elkészül. Köretnek én most tésztát kínáltam hozzá, de lehet galuskával, rizzsel, vagy akár sima főtt burgonyával is tálalni. Jó étvágyat!

Másnap újramelegítve ugyanolyan ízletes, ha nem jobb! ;)

sertesporkolt.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bengapukonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr8610261908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nagy zabálások diéta mellett.
süti beállítások módosítása